Δελτία Τύπου|

Τα παιδιά του Λυκείου Ελληνίδων Κιλκίς έφεραν την άνοιξη στο Λαογραφικό Μουσείο Κιλκίς και στη γειτονιά του Αγίου Δημητρίου με τα ”Χελιδονίσματα” τους! Κρατώντας στα χέρια ένα ξύλινο ομοίωμα χελιδονιού, στολισμένο με λουλουδάκια, κουδουνάκια και κορδέλες και με σύμμαχό τους τη Σαββατιάτικη λιακάδα, η όμορφη παιδική πομπή, ντυμένη με παραδοσιακές φορεσιές, διέσχισε τους δρόμους, ενθουσιώδης και ευδιάθετη για να αναγγείλει τραγουδιστά τον ερχομό της άνοιξης. Στο Λαογραφικό Μουσείο έκαναν ποδαρικό. Εκεί τους υποδέχθηκαν ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Δημήτρης Τσαντάκης και η υπεύθυνη λειτουργίας του Μουσείου Δέσποινα Μοσχούτα. Τα παιδιά είπαν τα κάλαντα του Μάρτη και στόλισαν με κισσό την είσοδό του ενώ η οικοδέσποινα τους προσέφερε αβγά όπως επιτάσσει το έθιμο. Οι καλαντάρηδες στη συνέχεια τραγούδησαν τη ”Χελιδόνα” σε παραδοσιακές μονοκατοικίες του Αγίου Δημητρίου, στα σπίτια της κυράς Χαρίκλειας Μουτάφη και της κυράς Ελένη Αποστόλου, τις έδωσαν φύλλα κισσού να τα βάλουν στο κοτέτσι για να γεννούν οι κότες και οι νοικοκυρές τους φιλοδώρησαν με αβγά σαρακοστιανά, κουλουράκια και άλλες γλυκιές λιχουδιές, όπως και ο πατέρας Επιφάνιος που τους περίμενε μαζί με την Πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας Κιλκίς Μαρία Τσοπούλου στο προαύλιο της εκκλησίας του Αγίου Δημητρίου.

Παντού η ίδια ευχή ”Καλά μπερεκέτια”!

Τα ”Χελιδονίσματα”, το πανάρχαιο αυτό έθιμο, που συμβολίζει την αναβλάστηση της γης και την ευημερία γενικότερα, αναβίωσε με πρωτοβουλία του Λαογραφικού Μουσείου Κιλκίς και με την υποστήριξη του Λυκείου Ελληνίδων Κιλκίς, με σκοπό να θυμίσει στους παλιούς αλλά και να φέρει σε επαφή τις νεότερες γενιές με τα ήθη και έθιμα που συνδέονται με την τοπική μας παράδοση και λαογραφία.

Το Λαογραφικό Μουσείο Κιλκίς ευχαριστεί ιδιαίτερα τον πατέρα Επιφάνιο, την συνέφορο δημοσίων σχέσεων του Λυκείου Ελληνίδων Κιλκίς Πάολα Χαραλαμπίδου τη δασκάλα χορού του Λυκείου Ανατολή Λιαρετίδου για τη συνεργασία τους καθώς και τον Κώστα Χαραλαμπίδη για τη βιντεοκάλυψη της εκδήλωσης.

DSC 0736-1

DSC 0666-1

DSC 0775-1

DSC 0765-1

Comments are closed.

Close Search Window